Přeskočit na hlavní obsah

Filmový deníček 2016: Fantasy

Fantasy patří k mým nejoblíbenějším žánrům, proto není divu, že ho sleduji v nemalém množství. V roce 2016 jsem viděla patnáct rozmanitých fantasy filmů. Doufám, že vás některý z nich zaujme. :)

Alenka v říši divů
(2010)

Dostatečně barevné a šílené na to, aby se mi tento film líbil. Tim Burton zase jednou nezklamal. Kočka Šklíba (má nejoblíbenější postava z příběhu o Alence) byla úžasná. Líbilo se mi vylíčení vztahu mezi Alenkou a Kloboučníkem. Film mě zabavil, odreagovala jsem se u něj… nemám žádných výraznějších námitek.

Poslední lovec čarodějnic (2015)

Slušné béčkové fantasy, které má své silné momenty, ale pořád je to jenom béčko, a docela předvídatelné k tomu. Vin Diesel ovšem do hlavní role zapadl a Rose Leslie je pořád stejně krásně uštěpačná jako ve Hře o trůny. Pokud se na film chcete podívat, neočekávejte nic extra, a pak nebudete zklamáni.

Malý princ (2015)

Kouzelná podívaná, která nadchne každého, kdo stále v sobě má špetku fantazie. Z knihy sice čerpá velmi volně, ale zvládá dodržovat její hlavní myšlenku. Navíc se na animaci filmu moc dobře dívá, a mě osobně originální zpracování knižní legendy neurazilo, nýbrž zaujalo. Nakreslíte mi beránka?

Pýcha, předsudek a zombie (2016)

Myslela jsem, že to bude horší, ale jakmile jsem přestala uvažovat nad tím, jak moc se film odchyluje od knižní předlohy (kterou mám ráda), začala jsem si ho užívat. Elizabeth jako drsná hrdinka kosící zombíky má něco do sebe a ani ten pan Darcy s tváří Sama Rileyho nebyl špatný (i když Colin Firth v mých očích zůstává nepřekonán, a ten ani nemusel zabíjet). Plusem je ohromně roztomile otravný pan Collins Matta "jedenáctého Doctora" Smithe. Jen mám dvě připomínky: 1) scénu s poodhalenými ňadry si mohli odpustit, 2) co měl sakra znamenat konec? Takhle to přece nemůžou uzavřít!

Husí kůže (2015)

Jakožto literárně činná osoba jsem si tento film vychutnala o to víc. Co se stane, pokud dlouhá léta píšete horory, jenže všechny ty roztomilé příšerky jsou jaksi skutečné, a když z vašich knih utečou do světa, musíte je zastavit? Odpověď zní - stane se slušná porce zábavy a pár napínavých scén v tomto nápaditém a kreativním filmu. Takto se má točit rodinná fantasy. Plusový bodík za Kena Marina, který mi bůhví proč celou dobu připomínal Nathana Filliona, ale stejně se na něj koukalo dobře.

Warcraft: První střet (2016)

Asi je něco špatně, když mě na celém filmu nejvíc bavil inside joke, že Ruth Negga a Dominic Cooper, kteří jsou zde manželé, v seriálu Preacher hrají bývalé milence a spolupracovníky. Warcraft: První střet není špatný film, po stránce akčních scén a hlavně umírání postav potěší, ale vůči divákům neznalým hry je minimálně ze začátku poměrně nepřívětivý. Podobné množství hrdinů je prostě těžké ukočírovat, o to větší čest vůči hercům, protože pár z nich přesto zvládne přirůst k srdci. Prostě fajn fantasy oddechovka, která krásně vypadá a na konci si ponechává pro další pokračování otevřená ne dvířka, ale rovnou celá vrata (nebo snad portál?).

Bohové Egypta (2016)

Fajn fantasy oddechovka, na kterou spousta diváků nadávala, ale já jsem si ji užila. Jasně, v ději se našly logické díry, ale herci byli výborní (Nicolaj-Coster Waldau je skvělý i s vydloubnutým okem), po vizuální stránce se na to koukalo krásně a o humor i napětí ve filmu nebyla nouze. Já jsem spokojená, vážení.

Alenka v říši divů: Za zrcadlem (2016)

První díl se mi líbil víc, ale pokračování nebylo špatné. Hrátky s časem můžu v takřka jakékoliv podobě. Navíc… barvičky! Krajina zaplněná fantastickými stvořeními a věcmi! Dítě uvnitř mě jásá a dospělý divák protentokrát mhouří oči nad všemi slabými okamžiky i děravými místy v logice příběhu.

Zbrusu Nový zákon (2015)

Vrcholně originální film, který ani na minutu nenudí a zaujme každého, kdo má smysl pro podivno. Potěší již samotná myšlenka, kdy se dcera Boha (který má daleko do mírného bělovlasého stařečka) rozhodne uprchnout a rozešle všem lidem na Zemi SMS s datem jejich úmrtí. Nic pro náboženské fanatiky, ale já jsem se bavila královsky a všem vřele doporučuji!

Lovec: Zimní válka (2016)

Vydařenější než první díl Sněhurka a lovec (2012), nicméně stále rozvláčné a přinejlepším průměrné. Po vizuální stránce se ovšem na film dívá dobře a herecké obsazení, kterému navzdory obsazení Chrise Hemsworthe dominují dámy Jessica Chastain, Charlize Theron a Emily Blunt stojí za to. Jednou se na tuto fantasy oddechovku podívat dá, ale neočekávejte nic světoborného.

Cesta do fantazie (2001)

Překrásný film, který se zalíbí každému, kdo rád sní. Hlavní hrdinka mi sice ze začátku trochu vadila, ale nakonec jsem si na ni zvykla a držela jí palce. Některé momenty na mě přece jenom byly s ohledem na rozdílnou japonskou mentalitu příliš WTF, ale jako celek film hodnotím výborně. Po vizuální stránce jde o pastvu pro oči. A zcela nezaujatá poznámka na závěr - Haku je naprosto dokonalý slaďouš.

Ledové království (2013)

Konečně jsem zhlédla mnoha lidmi vychvalovaný animák Ledové království! A přestože mým favoritem i nadále zůstává Tangled (Na vlásku), musím poznamenat, že se mi film líbil. Hlavní hrdinky jsou sympatické, mužské postavy se též povedly, nejvíc ze všech horal Kristoff (pro hlas Jonathana Groffa mám slabost). Po písničkové stránce to též není špatné, samozřejmě dominuje známá Let It Go, která by se klidně mohla stát hymnou všech samostatných dívek. V neposlední řadě stojí za to zmínit, že film je podařený i po vizuální stránce, obzvlášť pokud máte rádi zimu a led, bude se vám na něj koukat krásně. :)

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (2016)

Režisérskou tvorbu Tima Burtona mám ráda, stejnojmenná kniha Ransoma Riggse mě bavila, takže na filmovou adaptaci jsem se velmi těšila. A výsledek mě nezklamal. Jde o napínavé atmosférické a dobře obsazené dílo, které v sobě má přesně tu zvláštní poetiku, díky níž Burtonovy filmy (většinou) miluji. Doporučuji!

King Kong (1933)

Klasika, která měla nesmírný vliv na budoucí vývoj filmu. Bohužel z dnešního pohledu King Kong značně zestárl a už nepůsobí děsivě, spíš utahaně a chvílemi nechtěně komicky. Závěr je ovšem působivý i nyní.

Assassin's Creed (2016)

Nebýt dobrých herců a pár vydařených akčních scén, tak film spadne do hlubin podprůměru. Takto se na něj sice dá podívat, ale v paměti neutkví. Škoda, potenciál byl rozhodně větší.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knižní koutek 2021: Fantasy (část 2/2)

Druhá polovina roku 2021 byla bohatá na rozmanité fantasy romány. Celkem jsem jich přelouskala 22 a doufám, že vás některý z nich zaujme, protože za to stojí! :)

Plány na rok 2024

Tento článek přichází lehce se zpožděním vzhledem k tomu, že dneska máme 1. února. Ale víte, co se říká - lepší později než nikdy! :) A protože sdílený cíl se snáz dodržuje, napíšu sem, čeho bych chtěla letos dosáhnout.

Knižní koutek 2022: Fantasy

I v loňském roce se ke mně dostalo mnoho fantasy románů, o jejichž hodnocení se chci s vámi podělit. Celkem je jich devatenáct, a já doufám, že vás některý z nich zaujme a inspiruje k přečtení. :)