Přeskočit na hlavní obsah

Filmový deníček 2016: Superhrdinský

Pokud mě znáte, možná víte, že mám ráda superhrdinské příběhy. :) V roce 2016 jsem měla to štěstí zhlédnout deset superhrdinských filmů, z nichž některé byly opravdu vydařené. Doufám, že vás některý z těchto filmů inspiruje ke zhlédnutí. :)

Deadpool (2016)

Občas na můj vkus těch vtipů o sexu, masturbaci a penisech bylo až moc, ale pominu-li tuto skutečnost, Deadpool je stále zábavný, svižný a v rámci záplavy komiksových filmů osvěžující svou originalitou. Navíc neuvěřitelně odsýpá a ani na okamžik nenudí (což se třeba o druhých Avengers říct nedalo). Přesto mě z celého filmu nejvíce pobavily úvodní titulky, což se asi stát nemělo. Ale čert to vem, podívaná je to tuze fajn, jen bych holt byla radši, kdyby ta absurdita filmu vycházela víc z boření klišé superhrdinských filmů a méně z ohroublých sexuálních vtipů.

Captain America: Občanská válka (2016)

Jsem velkou fanynkou MCU, a nejnovější přírůstek do této filmové klenotnice mě zcela uchvátil. Film je akční, intenzivní, humorný, chvílemi dojemný a výborně zahraný. Navíc není zdaleka tak jednorozměrný, jak by se mohlo z prvotního načrtnutí konfliktu mezi Tonym a Stevem zdát, takže vybrat si stranu je těžké. Povedl se i záporák, který má zatraceně dobrý důvod pro své jednání, a ke konci mi ho bylo téměř líto. Na film jsem do kina šla hned dvakrát a v obou případech to byl výborný zážitek.

X-Men: Apokalypsa (2016)

Aneb film, který by si klidně mohl dát podtitul: A kopněme si do Magneta. Vážně, film si pro sebe nekrade nikoliv překvapivě nepříliš zajímavý záporák, ale starý známý Eric "Magneto", který trpí jako zvíře. Proč mu to dělají? Herecké výkony stále na vysoké úrovni, obzvlášť v případě hlavní dvojice James McAvoy (Profesor X) a Michael Fassbender (Magneto). Ale ani ta spoustou diváků zavrhovaná Sophie Turner jako Jean Grey mi nevadila. Film mě bavil, navzdory délce jsem se u něj nenudila a myslím, že si obnovená X-Menovská série stále zvládá udržet slušnou úroveň. Nejlepší scéna? Jednoznačně Sweet Dreams a záchrana na poslední chvíli á la Quicksilver!

Liga spravedlivých: Záchrana světa (2013)

Chtěla jsem vidět, jak vypadal originální Flashpoint na rozdíl od verze v seriálu The Flash. A musím přiznat, že tato varianta se mi zamlouvá o něco víc, protože zahrnuje větší množství superhrdinů. Příběh má spád a film si ostudu neudělal. Nejde o žádnou humornou animovanou hříčku, ale temné vyprávění o tom, že občas je cesta do pekla opravdu dlážděná dobrými úmysly.

Sebevražedný oddíl (2016)

Buďme upřímní - kdyby v tomto filmu nebyla Harley Quinn, značně by tím utrpěl. Ale ona v něm je a krade si ho pro sebe. Dokonce ani Joker na ni nemá. Příběh je docela generický a nepříliš zajímavý, naštěstí ho vynahradí hláškování a ujetost hlavních postav. Jde o solidní jednohubku na jedno zhlédnutí, víc od filmu nečekejte. Marvel stále zůstává na poli celovečerních hraných filmů nepřekonán.

Batman: Útok na Arkham (2014)

Sympatický animák, který se navzdory názvu netočí okolo Batmana, ale jednotky záporáků ze Suicide Squad a (částečně) Jokera. To znamená, že dostaneme akci, sarkastické rýpání, trochu krve a dokonale pošahanou Harley Quinn. Co víc si přát? Pokud vám nejsou proti srsti superhrdinové a animované filmy, mohu doporučit. Lepší než cokoliv hraného, co DC v posledních letech vypustilo na plátna kin. :)

Batman: Bad Blood (2016)

Krásná Batwoman, sympaťák Batwing a Batman samotný v potížích, které mohou mít dalekosáhlé následky. Příběh docela odsýpá, akce je podařená, a i když se předchozímu Útoku na Arkham nevyrovná, stále má tento film co nabídnout.

Batman: The Killing Joke (2016)

A totéž platí i o snímku natočeném podle slavného komiksu Alana Moorea. Od komiksu se odlišuje začátkem, který zachycuje společnou činnost Batmana a Batgirl. Musím se postavit proti zbytku diváků - mně se tato část líbila a dokonce mi nevadila ani ta !POZOR SPOILER! kontroverzní a velmi propíraná milostná scéna mezi Batmanem a Batgirl. !KONEC SPOILERU! Jakmile se na scéně objeví Joker se svým ďábelským plánem, atmosféra potemní a film ještě nabere na obrátkách. Konec je podobně krásně nejednoznačný jako v komiksu, takže pro milovníky DC opět povinnost.

Batman (1989)

Doháním filmové resty. Tim Burton patří k mým nejoblíbenějším režisérům, velmi se mi zamlouvá pochmurná poetika jeho děl. Batman mi ale příliš nesedl, možná kvůli obsazení. Michael Keaton je sice dobrý herec, ale v roli Bruce Waynea se mi nelíbí. A v porovnání s Ledgerovým Jokerem mi Jack Nicholson nepřijde ani zdaleka tak děsivý, ačkoliv je ve své roli výborný. Navíc se mi zdálo, že by film šlo na několika místech zkrátit a nic by se nestalo. Jsem ráda, že jsem se na něj konečně podívala, ale na opětovné zhlédnutí to nevidím.

Blade (1998)

Nenáročná akční podívaná, v níž poloupír Blade kosí jednoho upíra za druhým. Na konci 90. let muselo jít o velký hit, mezitím už trochu zestárl, ale jako oddechovka film funguje stále. Navíc mu přičítám plusové body za skvělého záporáka v podání Stephena Dorffa.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knižní koutek 2021: Fantasy (část 2/2)

Druhá polovina roku 2021 byla bohatá na rozmanité fantasy romány. Celkem jsem jich přelouskala 22 a doufám, že vás některý z nich zaujme, protože za to stojí! :)

Plány na rok 2024

Tento článek přichází lehce se zpožděním vzhledem k tomu, že dneska máme 1. února. Ale víte, co se říká - lepší později než nikdy! :) A protože sdílený cíl se snáz dodržuje, napíšu sem, čeho bych chtěla letos dosáhnout.

Knižní koutek 2022: Fantasy

I v loňském roce se ke mně dostalo mnoho fantasy románů, o jejichž hodnocení se chci s vámi podělit. Celkem je jich devatenáct, a já doufám, že vás některý z nich zaujme a inspiruje k přečtení. :)