Přeskočit na hlavní obsah

Knižní koutek 2016: Komiksy a manga

Na internetu jsem nejednou narazila na názor, že holky komiksy nečtou. V tom případě nejspíš nejsem holka, protože komiksy mám ráda. A doufám, že některý z komiksů v tomto článku vás zaujme. :) Nejde pouze o superhrdinské kousky, takže se nemusíte bát, že by výběr byl jednotvárný.

Captain America a Falcon: Utajená říše
(Steve Englehart, Mike Friedrich, Sal Buscema)

Jen aby bylo mezi námi jasno, Captain America je dost možná můj nejoblíbenější superhrdina (vysvětlovat proč by trvalo dlouho, tak si to nechám na jindy). Proto jsem si řekla, že by nebylo od věci konečně přejít i ke komiksům, a jako první jsem si vybrala tento. Jistá naivita se v příběhu vyskytla, ale já prostě fandím hrdinům, na které se nezaslouženě hází špína, a toho si Cap v komiksu užil víc než dost, takže za mě spokojenost.

Jak poznat, že vaše kočka touží po vaší krvi (Oatmeal)

Komiks, který by si měli najít všichni milovníci koček a humoru obecně. V některých stripech a situacích se zaručeně poznáte, pokud máte doma chlupatého mazlíčka. Míra vtipnosti kolísá, ale já se většinou bavila.

All You Need Is Kill - Stačí jen zabíjet (Hiroši Sakurazaka, Rjósuke Takeuči, Takeshi Obata)

Manga, která vypráví obdobný příběh jako americký sci-fi film Na hraně zítřka (2013) s Tomem Cruisem a Emily Blunt. Jak to tak chodí, japonská manga verze je mnohem brutálnější, a díky tomu působivější než uhlazenější filmové zpracování.

Tommy Taylor a falešná identita (Mike Carey)
série: první díl série Mezi řádky

Pokud jste doteď zastávali názor, že komiksy jsou lehké čtení, Mezi řádky vám ho vyvrátí. Točí se kolem literatury, pracuje s ní, zavádí hlavní hrdiny do knih, ruší hranice mezi realitou a fikcí… a nejen díky tomu stojí za pozornost.

Deadpool: Drákulova výzva (Brian Posehn, Gerry Dugan, Reilly Brown)

Deadpool je skvělý jak na plátně, tak v komiksu. Srší hláškami, sarkasmem, kosí nepřátele… a u tebe si stihne ještě nabalit krásnou ženu. Respekt.

Útok titánů 1 (Hadžime Isajama)
série: první díl série Útok titánů

Další manga. All You Need Is Kill mě zaujala více, Útok titánů 1 se mě přes všechno to zabíjení přece jen nedotkl, takže další části se číst nechystám.

Captain America 1 (Ed Brubaker)

Brilantní komiks! První část třídílné série nabídne napětí, akci, dojme a navrch je příběh vyveden kvalitní kresbou, na kterou je radost se dívat. Když dojde na Captaina Ameriku, z česky přeložených komiksů je tento špička!

Zaklínač: Skleněný dům (Paul Tobin, Joe Querio)
série: první díl série Zaklínač (komiks)

Komiksové zpracování Zaklínače zavádí Geralta do lesa, kde se setká s podivným případem rybáře a jeho mrtvé manželky. Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykla na styl kresby (možná je to jenom můj dojem, ale postavy působí docela ošklivě), ale nakonec jsem se do komiksu bez problémů začetla. Jestli máte rádi románového a povídkového Zaklínače, toto Geraltovo dobrodružství by vás mohlo zaujmout.

Captain America: Vyvolení (David Morrell)

Nejlepší komiks o Captainovi, který jsem dosud četla. Z celého příběhu srší deprese, ale zároveň naděje a silné morální poselství, což jsou přesně ty atributy, díky nimž je Captain America můj nejoblíbenější superhrdina. Komiks se svým pojetím odlišuje od většinové produkce, proto rozhodně nepůjde o šálek čaje pro každého, ale já jsem si ho vychutnala do posledního detailu… a navíc mě dohnal až k slzám, což se zatím žádnému jinému komiksu nepodařilo.

Sebevražedný oddíl 1: Kopanec do zubů (Adam Glass)

Suicide Squad nejsou žádní skautíci, a tak příliš nepřekvapí, že jejich sólový komiks je drsný, zábavný a čte se jedním dechem. Stejně jako (ve značně méně podařeném filmu) se mou favoritkou stala Harley Quinn, která v tomto případě opravdu válí.

Sin City Vol. 1: The Hard Goodbye (Frank Miller)
série: první díl série Sin City

Na specifický styl kresby (černá, bílá, černá, bílá, a už jsem zmínila černou a bílou?) jsem si sice musela chvíli zvykat, ale jakmile se tak stalo, do komiksu jsem se hravě začetla. I když mi chvílemi přišel přespříliš ukecaný, pořád mě bavil. Marv je přesně ten typ zvláštního hrdiny, o nichž mě baví číst, a město Sin City má své kouzlo. Kniha vyšla i česky pod názvem Drsný sbohem. 

Batman: The Killing Joke (Alan Moore)

Kameňák je jeden z nejuznávanějších příběhů s Batmanem a Jokerem, který si své ostruhy vysloužil právem. Zvrhlý, děsivý a atmosférický příběh patří k tomu nejlepšímu, co jsem o této dvojici kdy četla. Bonus za nejasný konec. Poznámka na závěr: ačkoliv se minimálně jeho první polovina od tohoto komiksu odlišuje, bavil mě rovněž animovaný snímek Batman: The Killing Joke (2016), na který jinak spousta fanoušků komiksu plive špínu kvůli jedné poněkud kontroverzní sexuální scéně (a ne, nejde o sexuální scénu mezi Batmanem a Jokerem, tak hardcore ten film vážně není!).

Věční (Neil Gaiman, John Romita)

Podařený komiks, který vás zaujme, pokud máte rádi trochu odlišné superhrdinské příběhy. Základní myšlenka je poutavá (Neil Gaiman prostě umí) a po obrazové stránce se komiks rovněž povedl.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knižní koutek 2021: Fantasy (část 2/2)

Druhá polovina roku 2021 byla bohatá na rozmanité fantasy romány. Celkem jsem jich přelouskala 22 a doufám, že vás některý z nich zaujme, protože za to stojí! :)

Plány na rok 2024

Tento článek přichází lehce se zpožděním vzhledem k tomu, že dneska máme 1. února. Ale víte, co se říká - lepší později než nikdy! :) A protože sdílený cíl se snáz dodržuje, napíšu sem, čeho bych chtěla letos dosáhnout.

Knižní koutek 2022: Fantasy

I v loňském roce se ke mně dostalo mnoho fantasy románů, o jejichž hodnocení se chci s vámi podělit. Celkem je jich devatenáct, a já doufám, že vás některý z nich zaujme a inspiruje k přečtení. :)