Přeskočit na hlavní obsah

Knižní koutek 2016: Fantasy (část 2/6)

Tentokrát se podíváme na devět fantasy knih, opět příběhově rozmanitých. Snad vás některá z nich zaujme. :)

Amélie a tma
(Petra Neomillnerová)
série:
první díl série Amélie

Petra Neomillnerová zase jednou zaválela a prokázala, že umí psát knihy i pro děti. Ačkoliv jde o svého druhu pohádku, úplným mrňatům ji nečtěte, nepochopí ji a akorát by z ní měla noční můry. Hlavní hrdinky jsou sympatické a ačkoliv je Amélie nadpřirozená bytost (nebudu prozrazovat jaká), líbilo se mi na ní, jak lidsky navzdory tomu působí.

Stopy hrůzy - Posedlá (Lynn Beach)

Re-reading prvního dílu rozsáhlé hororové série pro mladé čtenáře Stopy hrůzy. Inu, co k Posedlé říct… Není to žádné extra čtivo, v rámci série představuje přinejlepším slabší průměr. Klidně vynechejte, o nic nepřijdete. I když musím uznamenat, že prostředí prastarého internátu, kde straší, mělo něco do sebe. Škoda jen, že příběh nebyl lepší.

Cirkus prokletých (Laurell K. Hamilton)
série: třetí díl série Anita Blakeová, lovec upírů

Jeden z těch lepších dílů, kdy se Anita ještě víc zaplétá do světa nadpřirozených potvor, především pak upírů. Trocha erotiky, mnohem víc akce… proč ne, jako oddechové čtivo kniha funguje.

Krev elfů (Andrzej Sapkowski)
série: třetí díl série Zaklínač

Zaklínače mám ráda, takže i když se mi povídkové sbírky líbily o chlup víc, první díl pětidílné románové ságy rozhodně stojí za přečtení. Přelouskala jsem ho už několikrát, holt mě všechny ty čáry, intriky, bitky a hlášky baví. Navíc je tu Geralt, do kterého je snadné se tak trochu bolestínsky zamilovat, a Ciri jako ještě nevycválané hříbě (přičemž v této podobě je mnohem zábavnější než později).

Dnes se neproměňuj (Tereza Matoušková)

Jde poznat, že Terka knihu vydala samonákladem. Nějaká ta chybka či překlep se našly a ještě zde holt není tak vypsaná jako v současnosti. Přesto jde o čtivé dílo a milé setkání se starými známými hrdiny z Podmoří.

Čas opovržení (Andrzej Sapkowski)
série: čtvrtý díl série Zaklínač

Krátce po Krvi elfů jsem přelouskala druhý díl pentalogie. Nebavil mě tolik jako předchozí část, ale ani to mě neodradí od přečtení zbývajících dílů.

Kavárna šílenců (Laurell K. Hamilton)
série: čtvrtý díl série Anita Blakeová, lovec upírů

Slabší než předchozí díl. Přiznám se, že postupem času mi jednotlivé části série dost splývají dohromady. Prostě jde o literaturu, kterou přelouskáte, třeba se u ní i pobavíte, ale časem zapomenete, že jste ji vůbec četli.

Krysař (Viktor Dyk)

Příběh o Krysařovi mě lákal už dlouho a konečně jsem se k němu dostala. Nemohu posoudit, nakolik jde o fantastiku, ale příběh mě velice zaujal. Především samotnou postavou Krysaře, což je jeden z nejzajímavějších hrdinů, o němž jsem kdy četla. Dost mi připomínal Doctora ze seriálu Doctor Who, což už je nejspíš tak trochu deformace z mojí strany. Ale vážně… píšťala, kterou následují omámené zástupy lidí… sonický šroubovák… jsem jediná, kdo tu vidí podobnost? Asi ano. :) Ovšem to nic nemění na skutečnosti, že jde o fascinující dílo, které jsem si vychutnala do posledního detailu a doporučuji.

Krvavé koleno (Laurell K. Hamilton)
série: pátý díl série Anita Blakeová, lovec upírů

Opět slabší díl. Přijde mi, že od té doby, co se Anita začala muchlovat s upírem Jean-Claudem, série jde kvalitativně dolů.

Komentáře

  1. Krysaře jsem četla před maturitou a také se mi hodně líbil. Je to taková jednoduchá, poetická kniha, která je přitom perfektně vypointovaná a dokáže vtáhnout do příběhu. Ráda se k němu ještě vrátím.

    Zaklínač mě kupodivu bavil velice. Ač jinak fantasy nevyhledávám, celá románová série mi přišla úplně geniální, jak je propracovaná a hravá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, já to mám s Krysařem jako ty se Zaklínačem. Netušila jsem, že mě bude bavit, ale příjemně mě překvapil. Má velmi silnou atmosféru.

      Jsem ráda, že se ti Zaklínač líbil. Všimla jsem si, že tuto sérii mají často rádi i lidé, kteří jinak fantasy moc nemusí anebo knížky nečtou obecně. Například můj bratr na čtení beletrie moc není, ale Zaklínače rovněž louskal s nadšením. :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knižní koutek 2021: Fantasy (část 2/2)

Druhá polovina roku 2021 byla bohatá na rozmanité fantasy romány. Celkem jsem jich přelouskala 22 a doufám, že vás některý z nich zaujme, protože za to stojí! :)

Plány na rok 2024

Tento článek přichází lehce se zpožděním vzhledem k tomu, že dneska máme 1. února. Ale víte, co se říká - lepší později než nikdy! :) A protože sdílený cíl se snáz dodržuje, napíšu sem, čeho bych chtěla letos dosáhnout.

Knižní koutek 2022: Fantasy

I v loňském roce se ke mně dostalo mnoho fantasy románů, o jejichž hodnocení se chci s vámi podělit. Celkem je jich devatenáct, a já doufám, že vás některý z nich zaujme a inspiruje k přečtení. :)