Přeskočit na hlavní obsah

Knižní koutek 2016: Sci-fi (část 2/2)

Dneska tu pro vás mám šťastnou sedmičku sci-fi knih, mezi nimiž se najde nejeden vydařený příběh. Snad vás některý z nich zaujme. :)

Magické pouto (Larry Correia)
série: druhý díl série Grimnoirské kroniky

Po všem tom cukrkandlu Osudové přitažlivosti (více zde) jsem potřebovala pořádně akční čtení, což Magické pouto do puntíku splňuje. Druhý díl si udržuje vysokou kvalitu, hrdinové jsou sympatičtí a atmosféra alternativních 30. let je vykouzlená na jedničku. Dobrá zpráva je, že i třetí a poslední díl série, Okovy války, je stejně napínavý, akční a atmosférický jako předchozí části.

Virtuální vrazi (Jana Rečková)

Nejde zrovna o lehké čtení, ale pokud jste naladění na sci-fi příběh s mnoha kličkami (však se také odehrává ve více světech), Virtuální vrazi jsou to pravé pro vás. Jana Rečková má velmi specifický styl vyprávění, který mně osobně někdy sedne více, někdy méně. V tomto případě šlo o druhou možnost.

Mlok 2010 (ed. Jiřina Vorlová)

Oproti Žoldnéřům fantasie, druhé největší české literární fantastické soutěži, má Mlok výhodu ve větší rozmanitosti obsažených děl vyplývajících z jejich rozdílné délky. Ve sborníku se objevují minipovídky, krátké povídky, povídky a novela. Navíc se nevyhýbá ani slovensky píšícím autorům. Kvalita příběhů je proměnlivá, jak u povídkových sborníků bývá zvykem, ale perly se mezi nimi vždy najdou.

Rok Havrana (Vladimír Šlechta)

Docela silné postapo, které se odehrává v českých zemích, jak je neznáte. Autorovi se daří vykreslit sugestivní atmosféru a hrdinové jsou zajímaví, byť ne nutně příliš sympatičtí. Román je zasazen do fikčního světa, z jehož prostředí již Šlechta napsal více knih. Ale i pokud jste je nečetli (jako já), v příběhu se zorientujete bez větších problémů.

Aktivní kovy (Štěpán Kopřiva)

Brutální akční sci-fi nářez přesně v tom nejlepším duchu. Hlavní hrdina vojín De Klerk je naprosto dokonalý sociopat a psychopat, ale když on za to vlastně nemůže, protože ho tak vyšlechtila armáda. Každopádně jeho náhled na svět a sklon zabíjet víceméně všechno, co se pohne, jsou velmi osvěžující. Při čtení této knihy jsem si vyloženě libovala a pokud máte rádi, když se v literatuře hodně umírá, můžu vám ji jen doporučit.

Jeden příklad za všechny? Kniha v podstatě začíná naprosto dokonalou scénou, kdy De Klerk sám povraždí přibližně dvě stě lidí… a pak se začne culit do kamery, protože to je přece ta správná reakce, když vás natáčí televize, ne? Svatba v Kopřivově podání rovněž nemá chybu (tamta starší paní vypadá jako nepřítel v utajení, tak ji radši zlikviduji). Výborné! :)

Mlok 2016 (ed. Jiřina Vorlová)

Mlok 2016 šikovně kombinuje fantasy a sci-fi, a na rozdíl od některých jiných ročníků udržuje vyváženou úroveň. Jestli se chcete soutěže zúčastnit, není nic lepšího, než si sbírku najít a podívat se, jak píšou lidé, kteří se do sborníku probojovali. Mými favority se staly povídky Můj táta vodník (Martin Drtina) a Doteky hrůzy, doteky štěstí (Kateřina Vágnerová).

Archa zrůd (Pavel Fritz)

Od Pavla Fritze jsem předtím nic nečetla, takže jsem nevěděla, co očekávat. Tato sbírka mě však velmi příjemně překvapila! Povídky si udržují vysokou úroveň a mnoha z nim se daří vyčarovat silnou atmosféru napětí a děsu, takže knihu mohu směle doporučit k přečtení. Nejvíc mě zaujala povídka Kletba ticha.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knižní koutek 2021: Fantasy (část 2/2)

Druhá polovina roku 2021 byla bohatá na rozmanité fantasy romány. Celkem jsem jich přelouskala 22 a doufám, že vás některý z nich zaujme, protože za to stojí! :)

Plány na rok 2024

Tento článek přichází lehce se zpožděním vzhledem k tomu, že dneska máme 1. února. Ale víte, co se říká - lepší později než nikdy! :) A protože sdílený cíl se snáz dodržuje, napíšu sem, čeho bych chtěla letos dosáhnout.

Knižní koutek 2022: Fantasy

I v loňském roce se ke mně dostalo mnoho fantasy románů, o jejichž hodnocení se chci s vámi podělit. Celkem je jich devatenáct, a já doufám, že vás některý z nich zaujme a inspiruje k přečtení. :)